Prihlásenie
Zabudli ste heslo?
|Registrovať

Linka mala byť spustená 25. marca, potom od 7. mája a aktuálne prepravca informoval o zrušení linky Ostrava - Viedeň, na ktorú mala linka Viedeň - Sliač - Viedeň nadväzovať
SLIAČ: Avizované zavedenie pravidelnej leteckej linky do Viedne padlo

Vydané 12. 2. 2012 o 11:49 Autor: sita

BANSKÁ BYSTRICA 12. februára (SITA) - Avizované zavedenie pravidelnej leteckej linky Viedeň - Sliač - Viedeň, ktorú mala pôvodne od 26. marca prevádzkovať ostravská spoločnosť Job Air, padlo. Firma Job Air totiž vo štvrtok informovala, že od 25. februára z ekonomických dôvodov končí prevádzku svojej linky Ostrava - Viedeň, na ktorú mala linka do Sliača nadväzovať tými istými lietadlami. Obnovenie spojenia Letiska Sliač so svetom pravidelnou linkou je tak nateraz v nedohľadne, letisko sa v civilnej doprave využíva len na charterové lety.

Ako pre agentúru SITA uviedol obchodný riaditeľ Letiska Sliač Milan Ligoš, Job Air najprv požiadal o posunutie spustenia linky na 7. mája a aktuálne o celkové pozastavenie projektu. Dôvodom je kríza v leteckej doprave v Európe. Podľa Ligoša sa však letisko Sliač ambície zaviesť po rokoch pravidelnú linku nevzdáva. "Musíme nájsť cestu, aby toto letisko bolo pravidelne spojené so svetom. Aj viedenské aj ostravské letisko hľadá alternatívy, ale konkrétne sa vyjadríme neskôr, keď nám dajú viac informácií," povedal pre agentúru SITA Ligoš. Ako Letisko Sliač informuje prostredníctvom svojej webovej stránky, o možných variantoch riešenia tejto situácie bude v stredu 15. februára jeho vedenie rokovať s riaditeľom ostravského letiska.

Podľa pôvodného projektu, o ktorom Ligoš informoval na spoločnej tlačovej besede s banskobystrickým županom Vladimírom Maňkom pred mesiacom, malo na linke Viedeň - Sliač - Viedeň lietať 33-miestne lietadlo Saab 34, pričom týždenne sa malo uskutočniť desať letov - po dva od pondelka až do piatka. Banskobystrický samosprávny kraj (BBSK) mal počas prvých deviatich mesiacov prepravcovi garantovať aj finančnú podporu. A to konkrétne 100 eurami na každé neobsadené miesto do maximálne osem miest, ak by bola v mesačnom priemere obsadenosť nižšia než osem cestujúcich na let. Pri obsadenosti priemerne aspoň osem cestujúcich na let mala byť podľa Ligoša táto linka rentabilná. Župan Maňka v súvislosti s aktuálnou situáciou uviedol, že o zavedení pravidelnej linky bude rokovať s ďalšími potenciálnymi prepravcami. "Je naším cieľom, aby v tomto roku pravidelná linka lietala," povedal pre agentúru SITA Maňka.

 

SITA k správe vydá zvukovú správu

Hlavné správy

Komentár Zuzany Kepplovej

Spoplatnený obsahČo sa pýtať Šefčoviča

Vo volebnom štábe sa zrejme spoľahli, že veľká časť Slovenska vôbec nepochopila, o čom boli kuciakovské protesty.

Lubyová prežila hlasovanie o dôvere, zostáva ministerkou

Ministerka sa obhajovala v parlamente pred takmer prázdnou sálou.

Píše Marek Maďarič

Spoplatnený obsahPoslanci ukázali neúctu, inak sa to vysvetliť nedá (píše Marek Maďarič)

Je drzosť hovoriť, že toto je normálne.

KOMENTÁR PETRA SCHUTZA

Spoplatnený obsahTakto končí politika identity

Krach izraelského summitu V4 je príznačný.

  • 7dní
  • 30dní
Pizza Domček

Povstalecká cesta 2600/49, Banská Bystrica-Podlavice

ďalšie info
Reštaurácia vo Fiate

Zvolenská cesta 37, Banská Bystrica

ďalšie info